Crowdsourcing

Crowdsourcing. Atenent a la situació de crisi econòmica actual i a  les retallades en cooperació i les dificultats en la recerca de noves fonts de finançament, les entitats no lucratives han començat a buscar alternatives per tal de poder reduir despeses i innovar en la recerca de fons per a la creació dels seus projectes. Una opció que s’està començant a implantar al país es el“crowdsourcing”, una nova fórmula  de recerca de finançament i d’intercanvi d’idees i de voluntaris o treballadors a través d’internet.

El “crowdsourcing” neix sota el lema “compartir, difondre i participar”. Els avantatges que pot aportar aquest sistema a les organitzacions sense ànim de lucre són, d’una banda, l’obtenció de recursos econòmics i de finançament de forma instantània. D’altra banda, com que internet arriba a una gran massa de gent, lespersones que vulguin poden proporcionar idees innovadores, de gran ajuda per a l’entitat. El “crowdsourcing” també pot permetre reduir la despesa d’una entitat a traves de l’externalització dels serveis que abans realitzava un empleat i que, a través d’una convocatòria per internet, una massa de persones (crowd) es presenta de forma voluntària o a un baix cost a canvi d’un benefici que tant pot ser econòmic com personal.
Dins del Crowdsourcing hi ha varies modalitats que són:
Crowdfunding: un grup de persones aporten diners a un projecte a canvi d’algun benefici (normalment personal).
Crowdsource: un conjunt de persones es distribueixen una tasca en petites porcions.
Crowdopinion: es penja a una web un projecte o alguna part d’aquest amb varies alternatives de resolució per tal de que els internautes donin la seva opinió i triïn la millor opció, que serà la que es porti a terme.
Crowdworking: un mateix espai de treball és compartit per varies entitats, repartint-se així els costos que genera.
Crowdcasting: l’entitat exposa un problema a la xarxa de tal forma que el primer individu que ho resolgui o doni la millor resposta obtindrà una gratificació.