Són Google, Facebook i Twitter mitjans de comunicació?

Google and co. en teoria no tenen responsabilitat del que es digui fent servir la seva infraestructura i són com un àgora on tothom hi pot dir la seva. En realitat no és així perquè els seus usuaris som al mateix temps empleats d’aquests monstres i clients. Google and co. venen publicitat al usuari/treballador en funció de l’ús que aquest fa de les seves xarxes. En tres mesos Google factura més en publicitat que tots els diaris del món junts
Hi ha intents de regular-ho com una proposta de senadors demòcrates en el sentit d’obligar a informar dels beneficiaris reals de la publicitat a partir d’un cert num. Aquesta proposta té cero possibilitats d’èxit. Així com la radio està regulada des dels anys 20, Internet és el Wild West.
Varen influir Google and co. a la campanya electoral de Trump? Estan havent-hi ingerències russes al procés Català? Google and co. no poden reconèixer molta responsabilitat en la difusió de missatges polítics perquè entrarien en una dinàmica perillosa al haver d’assumir responsabilitats de difusió de tot tipus d’informacions.

Gran part del model de negoci a Internet es basa en tenir pocs empleats i que els algoritmes decideixin però als algoritmes també se’ls ha de controlar. Facebook ha anunciat la contractació de 4.000 persones per a revisar continguts. Qualsevol intent de regulació sobre aquestes empreses afectarà al seu model de negoci